آموزشگاه برنامه نویسی شیراز /شش دلیل برای محبوبیت زبان پایتون در دنیا :

5/5 - (1 vote)

شش دلیل برای محبوبیت زبان پایتون در جهان دلایل محبوبیت پایتون

آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

پایتون یک زبان عمومی است که برای ساده خواندن و نوشته شدن طراحی شده است. آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

دراصل پایتون یک زبان سطح بالاست ،که به زبان انسان بسیار نزدیک است . نکته مهم در همین قابل فهم بودن و پیچیده نبودن آن است. آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

باید بدانید که پایتون یک زبان جدید نیست ، اما در دسته زبان های بسیار قدیمی نیز قرار نمیگیرد. این زبان اولین بار درسال 1991 منتشر شد ، ودر طول سال ها به میزان قابل توجهی تغییر کرد ، اما هنوز هم برای همان کاربرد های قبلی استفاده میشود . (و این یکی از دلایل محبوبیت آن در سال های اخیر است). آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

پایتون یک زبان مبتنی بر تولید است ، که برای پروژه های سازمانی ، دیتا ساینس، یادگیری ماشین، هک و تست نفوذ، تحصیلات آکادمیک،اتوماسیون ها، داده کاوی،هوش مصنوعی،ماشین حساب، ساخت رابط کاربری گرافیکی، ساخت بازی های رایانه ای و دنیای وب واینترنت مورد استفاده قرار میگیرد ، و برای افراد مبتدی در حوزه برنامه نویسی به دلیل سادگی بسیار مناسب است.

با پایتون هیچ محدودیتی وجود ندارد و فقط به این وظایف محدود نمی شود ،وبه عنوان یک زبان همه کاره در نظر گرفته شده است.

چه چیزی پایتون را خاص میکند؟ آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

طراحان پایتون بیشترین تاکید را بر سادگی سینتکس های این زبان نهاده اند ، که باعث راحتی کار حتی برای غیربرنامه نویسان و توسعه دهندگان شده است.

علاوه بر آن زبان پایتون به عنوان زبانی جهانی شناخته شده است، تا نیازهای مختلف توسعه را برآورده کند، و به طور کلی گزینه های زیادی را برای برنامه نویسان ارائه می دهد. آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

اگر شما برای یک شغل یا حرفه به کار با پایتون مشغول شوید ، به راحتی میتوانید به سمت دیگر پرش کنید ، حتی اگردر یک صنعت غیرمرتبط باشید. این زبان همچنین برای عملیات سیستم ، توسعه وب ،سرور و ابزار اداری ، استقرار مدل سازی علمی و خیلی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

بااین حال،به طور شگفت انگیزی بسیاری از توسعه دهندگان ،پایتون را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب نمی کنند. از آنجا که استفاده و یادگیری این زبان بسیار آسان است، آنها آن را به عنوان یک زبان دوم یا سوم انتخاب میکنند. این ممکن است دلیل دیگری باشد ،که در میان توسعه دهندگان بسیار محبوب است.

خوب است که بدانید ،گوگل (یکی از بزرگ ترین شرکت های فن آوری درجهان) ، نیز از این زبان برای تعدادی از برنامه های خود استفاده کرده ،و حتی یک پورتال توسعه دهنده (با ارائه کلاس های رایگان شامل تمرینات ،فیلم های سخنرانی و…) به آن اختصاص داده است.

در اینجا برخی از دلایل نه چندان واضح در محبوبیت پایتون طی سال های اخیر وجود دارد:

1)پایتون یک انجمن سالم، فعال و حامی دارد.آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

به دلایل واضح؛ زبان های برنامه نویسی که فاقد مستندات و پشتیبانی توسعه دهنده هستند، خوب عمل نمی کنند.

پایتون هیچ کدام ازاین مشکلات را ندارد.این زبان ، مدت زیادی است که وجود داشته. بنابراین اسناد،رهنماها، آموزش ها و موارد دیگر زیادی وجود دارد . به علاوه جامعه توسعه دهندگان آن به طرز باورنکردنی فعال است ، و این بدان معناست که هرزمانی شخصی نیاز به کمک داشته باشد، می تواند آن را به موقع دریافت کند. آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

2)پایتون حامیان بزرگ شرکتی دارد آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

زمانی که یک زبان برنامه نویسی حامی شرکتی داشته باشد بسیار مفید است.

سی شارپ دارای مایکروسافت، جاوا دارای سان و پی اچ پی توسط فیس بوک استفاده میشود. گوگل نیز در سال 2006 پایتون را به شدت پذیرفت ، واز آن زمان برای پلتفرم ها و برنامه های کاربردی زیادی استفاده کرده است . این بدان معناست که ، اگر شرکت های بزرگی مانند گوگل می خواهند تیمشان(و توسعه دهندگان آینده) ، با سیستم ها وبرنامه هایشان کارکنند، در نتیجه احتیاج دارند منابعی را فراهم کنند، که در مورد گوگل آنها تعداد زیادی راهنما و آموزش برای کار با پایتون ایجاد کردند.

3)پایتون دارای داده های بزرگ است

استفاده از داده های بزرگ و راه حل  های رایانش ابری در دنیای سازمانی نیز به موفقیت پایتون کمک کرده است.

می توان گفت که پایتون یکی از محبوب ترین زبان هایی است، که درعلم داده استفاده می شود . آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

4)پایتون دارای کتابخانه های وسیع وشگفت انگیزی است.

هنگامی که شما درحال کار بر روی پروژه های بزرگتر هستید، کتابخانه ها میتوانند در صرفه جویی زمان و کاهش توسعه اولیه برای شما کمک بزرگی باشند.

5)پایتون قابل اعتماد است آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

از هر توسعه دهنده پایتون ، یا هر شخصی که تا به حال از این زبان استفاده کرده است، درباره ویژگی پایتون بپرسید ؛ به طور قطع یکی از جواب های آنها در این مورد، سریع ، قابل اعتماد و کارآمد بودن آن است.

شما میتوانید با برنامه پایتون در تقریبا هر محیطی بدون هیچ گونه کاهش عملکرد کار کنید، حتی بدون توجه به اینکه با چه پلتفرمی درحال کار هستید.

پایتون یک زبان همه کاره است. بدان معنا که شما می توانید ، در تمامی حوزه های مختلف از جمله توسعه وب ،برنامه های دسکتاپ، برنامه های کاربردی تلفن همراه ، سخت افزار و غیره کار کنید ، وشما به یک پلت فرم یا دامنه تک متصل نیستید.

6)پایتون قابل دسترسی است آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

برای تازه واردین و مبتدیان، پایتون فوق العاده آسان برای یادگیری و استفاده است .آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

در واقع ، پایتون یکی از دردسترس ترین زبان برنامه نویسی موجود است. بخشی ازدلیل سادگی این زبان ، به خاطر تاکید برزبان طبیعی است ، و همچنین به این دلیل که شما می توانید، کد پایتون را خیلی سریع تر نوشته و آن را اجرا کنید. shirazihim

شما می توانید با مراجعه به سایت ما ( مرکز آموزش های بین المللی IHIM IRAN ) shirazihim.com مطالب بیشتری را درباره

برنامه نویسی و زبان های آن مطالعه کرده و با بینشی نو در این راه قدم بردارید.

آموزشگاه برنامه نویسی شیراز

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی