آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز

Rate this post

تاثیرات کلی پارچه   آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز    

تاثیرات عمومی پارچه، بر روی اندام لباس با اندام و هدف طراحی ، تاثیرگذار است. آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز

برای اندام و یا چهره های مختلف باید از پارچه های متفاوتی استفاده کرد.

پارچه های لیز و سبک برای آستری بسیار مناسب هستند، درحالی که همین پارچه ها برای لباس نامناسب می باشند. شلوار، نیازمند پارچه ای است که تا حدی شکل اش را حفظ کند. لباس هایی که دارای طرح دراپه می باشند باید از پارچه های نحیف تهیه شوند تا چین های منظمی را ایجاد کند. اگر در این مدل ها از پارچه های خشن استفاده شود نتیجه را متمایز می کند، چنین پارچه هایی، شق هستند و با حجمی که ایجاد می کنند از بدن دورمی شوند. آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز

 طرح هایی که دارای پف می باشند نیازمند پارچه های شق و خشک می باشند.

پارچه های سنگین و حجیم، مثل پارچه هایی که مناسب کت می باشند، سبب راحتی زیاد در فرد می شود. اگر همین کت با پارچه

سبک با همان راحتی طراحی شود بر حجم بدن می افزاید.طرحی که تمایل به استفاده از پارچه های سبک را دارد، اگر با پارچه سنگین و ضخیم تهیه شود تنگ خواهد بود مگر این که راحتی بدن در نظر گرفته شود.

طرحی که تنها برای پارچه های کشی خلق می شود، اگر با پارچه های دیگری دوخته شود، حرکت فرد را محدود می کند و شاید قابل استفاده نشود. پارچه های شل و حجیم نیازمند درز و ساسونهای کمی هستند. پارچه های نرم، تخت و خشک نیازمند ساسون و جزییات زیادی آن می باشند.

تاثیرات ساسون بر پارچه آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز

هر ساسون بر حجم ایجاد شده در پارچه می افزاید، این امر می تواند سبب سایش و افت پارچه شود. گاه لباسی را می توان با پارچه هایی با شخصیت های متفاوت تهیه کرد، به هر حال نتیجه کار دارای شکل و دراپه های متفاوت و گاه متضاد خواهد بود. سبک و خصوصیات لباس، باید با پارچه انتخابی یکسان باشد؛ تا بیش از حد، سنگین و یا شل و وارفته نشود. کمیت پارچه و محل قرار گیری طرح پارچه نیز از موارد تأثیر گذار در نتیجه کار است. . پارچه های نرم، کشی و محکم شل هستند، آویزان شده و تمامی اشکال اندام را آشکار می کنند. اگر لباسی که با این پارچه ها طراحی می شود تنگ باشد و یا در قسمت های خاصی از بدن مثل شکم به حالت دراپه باشد نتیجه کار رضایت بخش نخواهد بود.

پارچه های نرم، خشک با وزن متوسط می توانند در عین این که وزن و سایز را افزایش ندهند، اندام و ایرادهای اندامی را بپوشانند. نوع های حجیم، سنگین، ضخیم، پرزدار، محکم و خشن شکل اندام را می پوشاند اما در عین حال قد را کاهش داده و سایز و وزن را افزایش می دهد. . انواع پارچه های حجیم، ضخیم و سنگین زمانی که برای اندام کوچک استفاده شود، با کنتراستی که با اندام دارد سبب چیره شدن بر اندام فرد می شود. .

پارچه های نرم، شل، ظریف، در خشان با ریزش زیاد همان تأثيرات فوق را دارند زیرا شکل بدن را آشکار می کنند. . همچنین پارچه های شفاف شکل بدن را آشکار می کنند. پارچه های خشک بر حجم بدن می افزایند، این نتایج در اندام خیلی لاغر و خیلی چاق تضعیف می شود. پارچه های درخشان به علت باز تابش نور نسبت به پارچه های دیگر روشن تر ودرخشان تر دیده می شوند آنها در خطای دید جلوتر به نظر می رسند. استفاده از این پارچه ها سبب افزایش وزن و سایز می شود، این درخشش سبب جلب توجه نیز می شود.

پارچه های مات به علت جذب نور سبب می شوند، که رنگشان تیره تر به نظر برسد و در خطای دید عقب تر دیده می شوند. آنها سبب کاهش جلب توجه، و همچنین کاهش وزن و سایز می شوند. آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز

خطای دید

خطای دیدی که سبب افزایش قد، کاهش سایز و وزن می شود را با استفاده از پارچه های سبک و یا با وزن متوسط، تخت یا کمی ضخیم، کدر و تیره، با مراحل تکمیلی سخت، نرم، محکم می توان ایجاد کرد. پارچه هایی که بافت درشت دارند بر حجم بدن می افزایند. اگر لباسی با تکه هایی که از نظر بافت متفاوتند طراحی شوند. بدن را تکه تکه می کنند و هر کدام تأثیر بصری خود را بر آن می گذارند. و استفاده درست از بافت می تواند در هدایت توجه به محل مورد نظر مؤثر واقع شود. بافت لباس رویی باید بر باقی لباس ها غالب باشد تا هارمونی مناسبی ایجاد شود.

تمامی بافت ها باید بر اساس شخصیتی که به لباس می دهند مورد ارزیابی قرار بگیرند. برای مثال تأثيرات بصری بر روی وزن و قد با استفاده از پارچه کدر یا درخشان به وجود می آید. که در ارتباط با حجم، تختی و یا نرمی پارچه می باشد، همچنین نتیجه استفاده از پارچه حجیم و سخت بستگی به ضخامت آنها دارد. پارچه هایی که بافت درشت دارند و یا این که پرزدار هستند باید برای اندام خاصی استفاده شوند. آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز

اگر طراح در نظر دارد که از پارچه های متنوعی استفاده کند باید در نظر داشته باشد. که آنها دارای تأثیرات بصری و استحکام یکسانی باشند. مثلا در یک لباس به طور هم زمان نمی توان از پارچه کتان و ابریشم استفاده کرد. چرا که نگهداری هر کدام شرایط خاص خودش را دارد. مد، همواره در حال تغییر می باشد، در این میان بافت خاصی به طراحان دیکته می شود که ممکن است برای اندام خاصی مناسب نباشد. برای مثال خز مصنوعی برای اندام خیلی لاغر مناسب نیست زیرا بر اندام آنها غلبه می کند. این امر در مورد رنگ، طرح و … که مد شده نیز صدق می کند. در نتجه در طراحی لباس باید به اندام فرد توجه خاصی شود. آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن ش

آموزشگاه خیاطی صنعت و معدن شیراز

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی