آموزش کیف پول متامسک

Rate this post

نحوه راه اندازی کیف پول MetaMask

MetaMask یک نرم افزار کیف پول رمزنگاری رایگان است که می تواند تقریباً به هر پلتفرم مبتنی بر اتریوم متصل شود. آموزش نصب کیف پول متامسک

چه به دنبال ایجاد اولین توکن غیرقابل تعویض خود (NFT) باشید. و یا به دنبال قرض دادن دارایی‌ها با پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) باشید یا صرفاً توکن‌های مبتنی بر اتریوم را بخرید و منتقل کنید. ابتدا باید نرم‌افزار کیف پول رمزنگاری سازگار را دانلود کنید.  این به شما امکان می‌دهد هر دارایی را که ایجاد یا خریداری می‌کنید ذخیره کنید. و همچنین به هر پلتفرمی که در مبنی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است متصل شوید.

در حالی که تعدادی سرویس کیف پول مختلف در دسترس است. MetaMask با بیش از 21 میلیون کاربر فعال ماهانه محبوب ترین است .- 38 برابر از سال 2020. به بیان ساده، MetaMask یک سرویس کیف پول داغ رایگان است که به عنوان یک برنامه تلفن هوشمند در دسترس است.  پسوند مرورگر وب بدان معناست که می‌توانید آن را مستقیماً روی تلفن خود یا مرورگر Google Chrome، Mozilla Firefox، Brave یا Edge دانلود کنید. شبیه به یک برنامه افزودنی مسدودکننده تبلیغات.  بخش “داغ” به سادگی به این معنی است که به طور دائم به اینترنت متصل است. تا بتوانید به راحتی دارایی های رمزنگاری خود را در هر زمانی جابه جا کنید.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت MetaMask در بین کاربران جدید و موجود ارزهای دیجیتال، قابلیت همکاری آن با تقریباً تمام پلتفرم‌های مبتنی بر اتریوم است.  MetaMask به کاربران اجازه می دهد به بیش از 3700 برنامه غیرمتمرکز مختلف و سرویس وب 3 متصل شوند.

بنابراین سوال این است که چگونه کیف پول رمزنگاری MetaMask خود را راه اندازی کنید؟

نصب و راه اندازی آموزش نصب کیف پول متامسک

 اولین کاری که باید انجام دهید این است که با مراجعه به وب سایت رسمی، نرم افزار کیف پول MetaMask را بر روی دستگاه انتخابی خود دانلود کنید.  با گزینه های زیر روبرو خواهید شد:

مرورگر: با مرورگر وب‌سایت Google Chrome، Firefox، Brave یا Edge سازگار است.

Android: با هر تلفن هوشمندی که با سیستم عامل Android کار می‌کند، سازگار است.

iOS: با هر آیفونی سازگار است.

پس از انتخاب گزینه مناسب، روی دکمه «Install MetaMask for…» کلیک کنید.

پس از دانلود موفقیت آمیز نرم افزار، به نماد برنامه افزودنی در گوشه سمت راست بالای مرورگر وب خود بروید. و گزینه MetaMask را پیدا کنید.  روی دکمه “شروع به کار” کلیک کنید و به صفحه بعدی هدایت می شوید و با دو گزینه روبرو می شوید.

واردات کیف پول(Import wallet): این برای کاربرانی است که قبلاً کیف پول MetaMask موجود را در دستگاه دیگری دارند. و می‌خواهند آن را به دستگاه جدیدی وارد کنند. آموزش نصب کیف پول متامسک

 ایجاد یک کیف پول: (Create a wallet)این برای کاربرانی است که می‌خواهند یک کیف پول جدید MetaMask راه‌اندازی کنند.

گزینه “ایجاد کیف پول” را انتخاب کنید. با یک سلب مسئولیت کوتاه که ظاهر می شود، موافقت کنید و زمانی که از شما خواسته شد یک رمز عبور ایجاد کنید.  مانند هر رمز عبور دیگری، نوشتن چندین نسخه از رمز عبور روی کاغذهای مختلف بسیار مهم است.  هرگز نباید از رمز عبوری که ایجاد می‌کنید یک کپی دیجیتال ایجاد کنید. ( این شامل اقداماتی مانند گرفتن اسکرین شات از آن، ارسال آن برای خود در یک ایمیل یا ذخیره آن به عنوان یادداشت در رایانه شما می شود. ) هر چیز دیجیتالی که در رایانه شما ذخیره شده است برای هکرها قابل دسترسی است – زندگی را برای آنها آسان نکنید.

هر بار که می خواهید به کیف پول MetaMask خود دسترسی پیدا کنید، باید رمز عبور خود را وارد کنید.

عبارت بازیابی مخفی آموزش نصب کیف پول متامسک

 سپس صفحه‌ای ظاهر می‌شود که بیان می‌کند عبارت بازیابی مخفی چیست، چگونه باید آن را کپی کنید. (دوباره، روی کاغذ نه به شکل دیجیتال) و اطلاعاتی درباره اینکه چرا هرگز نباید عبارت بازیابی مخفی خود را با کسی به اشتراک بگذارید.

 به طور خلاصه، عبارت بازیابی مخفی شما شامل 12 کلمه تصادفی است.  در صورت گم کردن تلفن یا لپ‌تاپ که کیف پول MetaMask شما در آن بارگیری شده است. و باید آن را به دستگاه جدیدی وارد کنید، به عنوان یک نسخه پشتیبان وجود دارد.

شما باید به دقت هر کلمه را به ترتیبی که روی صفحه نمایش داده می شود کپی کنید.  ترتیب کلمات بسیار مهم است، زیرا اگر کلمات به ترتیب اشتباه باشند، نمی‌توانید حساب خود را به دستگاه جدیدی وارد کنید. (حتی اگر همه 12 کلمه را درست وارد کرده باشید).

 سپس MetaMask از شما می خواهد تا قبل از اینکه بتوانید به مراحل نهایی بروید، دنباله 12 کلمه ای را تایپ کنید.

مروری بر کیف پول MetaMask آموزش نصب کیف پول متامسک

پس از انجام مراحل بالا، می توانید به کیف پول MetaMask جدید خود دسترسی پیدا کنید.  دو جزء اصلی وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید تا بتوانید از نرم افزار استفاده کنید:

شناسایی آدرس عمومی شما: این آدرسی است که می‌توانید آزادانه با افراد یا پلتفرم‌هایی مانند صرافی‌ها به اشتراک بگذارید. تا ارز دیجیتال را در کیف پول خود دریافت کنید.  آن را به عنوان آدرس خانه خود در نظر بگیرید که برای دریافت نامه های ورودی با مردم به اشتراک می گذارید.  با این حال، همیشه توصیه می‌شود قبل از دریافت توکن‌های ورودی از سازگاری آنها با MetaMask مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است برای همیشه گم شوند.

 نحوه تأمین مالی/خرید و ارسال: اینها عملکردهای اصلی MetaMask هستند. آموزش نصب کیف پول متامسک

شما می توانید آدرس عمومی MetaMask منحصر به فرد خود را با کلیک کردن روی دکمه “Account 1” (فلش سیاه) پیدا کنید.  برای صرفه جویی در تایپ دستی آن در زمانی که نیاز به استفاده از آن دارید. می توانید روی نماد مربع لایه ای زیر آن کلیک کنید تا به طور خودکار آن را کپی کنید.

در نهایت، برای شروع تعامل با هر پلتفرم اتریوم، ابتدا باید کیف پول MetaMask خود را با مقداری اتر تامین کنید .- ارز دیجیتال بومی اتریوم.  همه اقدامات روی بلاک چین هزینه ای دارد، چه انتقال توکن ها از A به B یا ایجاد یک مجموعه NFT.  این هزینه که به عنوان هزینه گاز شناخته می شود، بر حسب اتر است.

بیشتر بخوانید: هزینه های گاز اتریوم چیست؟ آموزش نصب کیف پول متامسک

اینکه چقدر برای کیف پول خود انتخاب می کنید بستگی به میزان تعامل شما با پلتفرم های مختلف دارد.  برای استفاده متوسط، اتر 100 دلاری معمولاً نقطه شروع خوبی برای پوشش هر گونه هزینه اولیه است.

با کلیک بر روی دکمه “خرید” (فلش قرمز) به پنجره ای می روید. که در آن می توانید اتر را با استفاده از Wyre یا CoinSwitch خریداری کنید.  این گزینه ها به شما امکان می دهد اتر را با استفاده از کارت نقدی یا با مبادله آن با سایر توکن های رمزنگاری که در اختیار دارید خریداری کنید.

هنگامی که مقداری اتر خریداری کردید، اکنون می توانید دارایی های رمزنگاری شده را از MetaMask خود به کیف پول های دیگر با وارد کردن آدرس عمومی گیرنده در کادر ارائه شده و تعیین مقدار، از جمله هزینه گاز، ارسال کنید.  همچنین می‌توانید از ویژگی «Swap» دیدن کنید . که به شما امکان می‌دهد اتر را با طیف گسترده‌ای از دیگر توکن‌های مبتنی بر اتریوم درون برنامه مبادله کنید. یا شروع به استفاده از خدمات خارجی مانند بازارهای NFT یا پلت‌فرم‌های DeFi کنید. آموزش نصب کیف پول متامسک

در اکثر پلتفرم‌ها، دکمه «اتصال» را در گوشه سمت راست بالای صفحه می‌بینید.  پس از کلیک بر روی آن، گزینه ای برای اتصال کیف پول MetaMask خود خواهید داشت.  ممکن است برای تکمیل فرآیند اتصال نیاز به امضای تراکنش داشته باشید.  این هیچ هزینه ای برای شما ندارد، به سادگی ثابت می کند که کنترل کیف پول را دارید.

مرکز آموزش های بین المللی IHIM IRAN  برگزار کننده دوره های متاورس و NFT در شیراز.

آدرس مرکز: خیابان ستارخان حدفاصل عفیف آباد و ولی عصر روبروی بلوار مصلی نژاد پلاک143 .

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی