دوره جامع مد و لباس

Rate this post

رنگ در طراحي لباس

طراحان لباس دوره جامع مد و لباس صنعت و معدن شیراز

از ويژگي اي خاص فيزيكي و رواني رنگ براي ارزش گذاري بيشتر عناصر رنگي يا استفاده از آن ها در وضعيت هاي خاص و يا هدف و منظور خاصي براي رفع عيوب اندام بهره مي گيرند. دوره جامع مد و لباس صنعت و معدن شیراز

مسلماً خطوط رنگي، تاثيرات ارزش هاي خطي را افزايش و كاهش مي دهند. به عنوان مثلل خط افقي يا بار آبي بر شدت رنگ آبي و آرامش خود مي افزايد. و خط افقي با بار زرد يا سرخ از اثر رنگ آبي و سردي اش مي كاهد. در اين حالت بر حسب شدت گرماي رنگي آن بر توان جنبشي اثر افزوده مي شود.

با به كار بردن خطوط متمايز و برجسته در كنار سايه روشن هاي لطيف در اندام و لباس، بر ويژگي هاي بصري طرح تاكيد مي شود. خطوط نرم در همراهي با رنگ هاي تند و شديد و يا خطوط خشن و ايستا به همراهي رنگ هاي ملايم و موزون سبب ايجاد تضاد در خط و رنگ مي شوند كه بر اثرگذاري طرح مي افزايد. با بهره گرفتن از خواص ويژه رنگ ها مي توان در بحث زيبايي لباس گام هاي موثري برداشت.

استفاده از رنگ هاي تيره در بالاتنه و رنگ روشن در بخش پاييني اندام، سبب كوتاه نماياندن فرد مي شوند. و لباس هاي تك رنگ اغلب فرد را بلندتر نمايش مي دهند. دوره جامع مد و لباس صنعت و معدن شیراز

رنگ هايي با درجه اشباع تند توجه را به سمت مورد نظر طراح جلب ميكند. و به خوبي مي توان اين تاثير را در بعضي قسمت هاي لباس استفاده كرد.

رنگ هاي تيره معمولاً عيوب را مي پوشانند و رنگ هاي روشن و درخشان آنها را مشخص مي كنند.

در طراحي لباس هايي كه از رنگ هاي متضاد استفاده مي شود. بخش هتي تيره رنگ، برعكس رنگ هاي روشن، بخش هاي مختلف اندام را كوچك تر از حد معمول نشان مي دهند.

هرچه رنگ درجه اشباع يك رنگ بيشتر باشد، آن رنگ تندتر بنظر مي رسد. و بر عكس هرچه در اشباع يك رنگ كمتر باشد، آن رنگ ملايم تر به نظر مي رسد. دوره جامع مد و لباس صنعت و معدن شیراز

به لحاظ رواني استفاده از رنگ هاي روشن موجب تحريك خلاقيت فرد مي شود.

رنگ هاي روشن و براق به مراتب بيشتر از رنگ هاي تيره و مات توجه بيننده را جلب مي كنند. استفاده از اين نوع رنگ به افراد درشت اندام توصيه نمي شود.

استفاده از رنگ هاي متضاد مانتد كت هاي رنگي با دامن هاي ناهمرنگ باعث چاق تر ديده شدن افراد مي شود.

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی