دوره متاورس در شیراز

Rate this post

متاورس چیست؟

از آنجا که فیس بوک در تاریخ 28 اکتبر 2021 به عنوان متا بازسازی شده است، مفهوم مبهم که از نام جدید الهام گرفته شده است موضوع داغ بحث و گفتگو است. در حالی که ممکن است به نظر برسد که Metaverse یک محصول جاه طلبی متا است، اینگونه  نیست. دیگران آن را به عنوان تکامل بعدی اینترنت به عنوان Web3 یا Web 3.0 می بینند. دوره متاورس در شیراز

Metaverse از دو کلمه Meta به معنای فراتر و universe به معنای جهان تشکیل شده است ، که درکل فراتر از جهان معنا میشود. متاورس یک دنیای مجازی و موازی با دنیای واقعی است که به شما این امکان را می دهد که  با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و یا سایر ابزارهای مشابه یکدیگر را ملاقات کنند، با هم درس بخوانند و کار و بازی کنند. این دنیای جدید همچنین جنبه‌های دیگر زندگی برخط (‌آنلاین) مانند خرید و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد.

متاورس چیست و مفهوم از کجا آمده است؟دوره متاورس در شیراز

اصطلاح متاورس را می توان به نیل استفانسون و سقوط برف جدید Cyberpunk فیلم خود برگردانند. این رمان در سال 1992 منتشر شد. و آن را به عنوان یک ژانر، همراه با Neuromancer ویلیام گیبسون، که یک تاتای واقعیت مجازی را به نام ماتریس توصیف می کند، درنظر گرفت. Metaverse در سقوط برف یک فضای واقعیت مجازی 3D است که از طریق پایانه های شخصی و عینک های واقعیت مجازی قابل دسترسی است. که با تلاش Oculus و دیگر هدست های VR بسیار مشترک هستند. این فضای 3D به عنوان یک محیط شهری که در کنار یک مسیر صلیب متر وسیع، خیابان ایجاد شده است، به نظر می رسد.

استفنسون می نویسد:

مانند هر جایی در واقعیت، خیابان توسعه می یابد. توسعه دهندگان می توانند خیابان های کوچک خود را که از یکی از اصلی ها تغذیه می کنند، بسازند. آنها می توانند ساختمان ها، پارک ها، علائم، و همچنین چیزهایی را که در واقعیت وجود نداشته باشند، بسازند، محله های ویژه ای که قوانین فضایی سه بعدی نادیده گرفته می شوند و مناطق آزاد مبارزه می کنند که مردم می توانند یکدیگر را بکشند . اگر دیدگاه استفنسون از متامتر به نظر می رسد آشنا است. به این دلیل است که بازی های آنلاین چند نفره (MMOGS یا بیشتر MMOs) بسیاری از خواص آن را به اشتراک می گذارند. در زندگی دوم (منتشر شده در سال 2003)، به عنوان مثال، کاربران می توانند آواتار های واقعی را داشته باشند، ملاقات با دیگر بازیکنان، ایجاد اقلام مجازی، مالکیت مجازی ، و مبادله کالا و خدمات ، همه امکان پذیر است. دوره متاورس در شیراز

ما از دسکتاپ به وب و به تلفن همراه رفته ایم؛ از متن به عکس وبعد به ویدئو. اما این پایان خط نیست، مارک زاکربرگ “Zuckerberg در یک نامه اخیر به کارمندان خود می نویسد. “پلت فرم بعدی حتی بیشتر از همه چیز غایب خواهد بود. – یک اینترنت تجبایی که در آن شما در تجربه هستید، نه اینکه فقط به آن نگاه کنید. ما این را متاورس (فرا جهان)  می نامیم و هر محصولی را که ساختیم لمس می کنیم. “

آیا متاورس در حال حاضر وجود دارد؟ اگر Metaverse تبدیل به یک اینترنت تجسم شود، باید خواص خاصی داشته باشد که آن را از تجربیات مجازی جدا می کند مانند زندگی دوم.

بیایید خواص متاورس را برای وضوح بهتر فهرست کنیم: دوره متاورس در شیراز

به شدت مقیاس پذیر

 سازگار

زمان واقعی رندر شده است

دنیای مجازی 3D

همگام و مداوم

تعداد نامحدود کاربران

چه چیزی به متاورس قدرت می دهد؟ دوره متاورس در شیراز

 Metaverse توسط اشکال مختلف تکنولوژی مانند زیرساخت های ابر، ابزارهای نرم افزاری، سیستم عامل ها، برنامه های کاربردی، محتوای تولید شده توسط کاربر و سخت افزار هدایت می شود. علاوه بر الزامات فنی، Metaverse شامل تجربیات مختلف کاربر از جمله، سرگرمی، بازی، تجارت، تعاملات اجتماعی، آموزش و تحقیقات و…می باشد.

مارک زوکربرگ معتقد است که تا 10سال آینده متاورس تبدیل به واقعیت خواهد شد. اما می تواند خیلی زودتر از آن باشد که عناصر پایه در حال حاضر در محل قرار گیرند. زیرساخت های اینترنتی امروز، مقدار زیادی از مردم را قادر می سازد تا در محیط های مجازی جمع آوری کنند، مانند زمانی که بیش از 12.3 میلیون بازیکن در کنسرت VR در Fortnite شامل Travis Scott است. این زیرساخت فعلی بسیار چشمگیر است، اما احتمالا نیاز به تکامل بیشتر برای حمایت از کارشناسان صنعت MetaVerse است.

در نهایت، دوره متاورس در شیراز

همان فناوری‌های نوآورانه‌ای که از زمان پیدایش شبکه بیت‌کوین در ژانویه ۲۰۰۹، صنعت خدمات مالی را مختل کرده‌اند. می‌توانند برای فعال کردن تداوم داده‌ها در متاورس استفاده شوند.  NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، نمونه‌ای عالی از این است که چگونه می‌توان از فناوری بلاک چین برای تأیید مالکیت دارایی‌های دیجیتال استفاده کرد .و در حال حاضر پلتفرم‌های واقعیت مجازی سه بعدی وجود دارند که از آنها بهره می‌برند.

مارک پتیت، معاون و مدیر کل Unreal Engine در EPIC Games، اخیراً در مصاحبه ای اظهار داشت که متاورس به «جهان های مجازی مشترکی که پایداری را در خود جای داده است» نیاز دارد.  این بدان معناست که برای یک تجربه مشتری ایده آل، کاربر باید بتواند با وسایل دیجیتال خود از جهانی به جهان دیگر حرکت کند.  نمونه‌ای از آن این است که کفش‌های NFT کاربر که در آینده از نایک خریداری می‌شوند، برای استفاده از آواتار در پلت‌فرم Horizon Meta .و همچنین در سایر جهان‌های مجازی مانند Fortnite و Minecraft در دسترس خواهند بود.دوره متاورس در شیراز

مثال دیگر،

 Decentraland، یک دنیای کاملاً غیرمتمرکز است که هیچ رهبری مرکزی ندارد.  جهان بر اساس بلاک چین اتریوم است و توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز کنترل می شود.  از طریق این سازماندهی و رای‌گیری، بازیکنان می‌توانند سیاست‌هایی را که تعیین‌کننده نحوه رفتار جهان است، کنترل کنند.  Decentraland همچنین دارای ارز غیرمتمرکز خود، MANA است که می تواند در صرافی های ارزهای دیجیتال با ارزهای دیگر مبادله شود.

در آینده،

Decentraland می‌تواند یکی از بسیاری از جهان‌های غیرمتمرکز باشد که بخشی از متاورس را تشکیل می‌دهد. با دارایی‌های دیجیتال و ارزها که بین آن‌ها جریان دارند. همان‌طور که پول‌های واقعی و کالاهای فیزیکی توسط افرادی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند در دنیای واقعی رد و بدل می‌شوند.

در حالی که هیچ کس مالک متاورس نیست. -( درست مثل کسی که امروز صاحب اینترنت نیست) – .قطعاً بازیگران مهم زیادی در این فضا وجود خواهند داشت. و شرکت هایی مانند متا، مایکروسافت، یونیتی، اپیک گیمز، روبلکس، و دیگران می خواهند در میان آنها حضور داشته باشند.  به همین دلیل است که آنها میلیاردها دلار برای تحقق رویای علمی تخیلی سرمایه گذاری می کنند.

متاورس فقط ایده‌ای است که اولین بار توسط نویسنده علمی تخیلی نیل استفنسون در رمانش Snow Crash توضیح داده شد.  به زودی، ممکن است به واقعیت تبدیل شود. زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری شرط می‌بندند که به اندازه اینترنت امروزی – اگر بزرگ‌تر نباشد – خواهد بود.  هرکسی که نمی‌خواهد منتظر تجربیات مجازی فردی باشد تا دنیای عظیمی از جهان‌ها را تشکیل دهد. می‌تواند به پلتفرم‌هایی مانند Decentraland، Horizon Workrooms یا Roblox بپیوندد تا حداقل ایده‌ای از آینده احتمالی داشته باشد.

مرکز آموزش های بین المللی IHIM IRAN برگزار کننده دوره های متاورس و بازی های ارزدیجیتال می باشد.

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی