هزینه کلاس خیاطی در شیراز

Rate this post

تکه دوزی

تکه دوزی، روشی در طراحی است که بعد و بافت را به پارچه زمینه می افزاید. این اصطلاح برگرفته از کلمه فرانسوی Appliquerو لاتین applicare  است. و معنی پیوستن یا ضمیمه کردن را می دهد. با این که استفاده ابتدایی آن به احتمال زیاد برای تقویت پارچه های زمینه فرسوده و یا به عنوان وصله بر روی سوراخ روی پارچه بوده است. اما تکه دوزی به شکل هنری خلاق توسط فرهنگ های مختلف در طول قرنهای متمادی استفاده می شده است. هزینه کلاس خیاطی در شیراز

شکل سنتی تکه دوزی به عنوان یک تکه از پارچه که بر روی پارچه دیگر قرار می گرفت و یک تصویر و یا الگویی را تشکیل می داد، استفاده می شد. یک تکه دوزی پیچیده از رنگ های بی شمار و لایه های فراوانی از پارچه تشکیل می شود. بعد از این که هر تکه از پارچه به صورت مفرد بریده شد. لبه های خام تو داده میشود و با دست به پارچه زمینه با کوکهای نامریی دوخته می شود. با اختراع مواد جدید محلول تثبیت کننده (چسب، چوب و نخهای گداختنی) توسعه روشهای جدید و پذیرش استانداردهای جدید. (دوخت ماشینی در مقابل دوخت با دست تکه دوزی سریع تر و راحت تر انجام گرفته و در نتیجه محبوبیت عام را دارا شده است.

یکی از انواع تکه دوزی سنتی یکی از انواع تکه دوزی سنتی broderie perse  (قلابدوزی فارسی) و یا تکه دوزی با چیت گلدار است. این روش شامل بریدن نقوش کوچک از پارچه های چاپی و تنظیم آنها بر روی یک طرح یا الگوی خاص است. هزینه کلاس خیاطی در شیراز

روش مقابل تکه دوزی سنتی، تکه دوزی معکوس است. تمام پارچه هایی که در طراحی استفاده میشود لایه لایه است. برش این لایه ها اساس الگو را تشکیل میدهد. لبه های خام برگردانده می شود و به پارچه زمینه دوخته می شود. سرخ پوستان kuna که در جزایر سان بلاس در پاناما زندگی می کنند پارچه ای به نام Milas را با همین روش درست می کنند.

نقشها از نگاره های مدرن تا نقوش سنتی برگرفته از افسانه ها و فرهنگ ها متغیر است. یکی از انواع تکه دوزی معکوس، تکه دوزی منبت است. در این روش نقش مورد نظر را از پارچه زمینه می برند. پارچه دوم در زیر این نقش قرار گرفته و لبه های نقش در پارچه زمینه بر می گردد و با دست به پارچه جدید دوخته می شود. هرگونه اضافه پارچه بریده میشود.

هزینه کلاس خیاطی در شیراز

تکه دوزی می تواند ۳ بعدی باشد. نمونه هایی از تکه دوزی را میتوان در پوشاک و وسایل خانگی در هر بخشی از جهان مشاهده کرد. شروع آن از مصر باستان بوده است. طی قرون وسطی تکه دوزی های فوق العاده ای در کلیساها و لباسهای تشریفاتی مورد استفاده قرار می گرفت. تکه دوزی بخشی از لباس محلی یا ملی (جشنواره ها) و لباس قومی (قرون هجدهم و نوزدهم میلادی) را تشکیل می دهد.

لباس های تکه دوزی شده در قرن بیستم میلادی نیز دیده شده است. لباس مسابقات حرکات موزون ایرلندی همراه شده که تا سالهای ۱۹۵۰ میلادی بسیار ساده و بی پیرایه بود در اواخر قرن با تکه دوزیها و قلابدوزیهای فراوان همراه شد. هزینه کلاس خیاطی در شیراز

دامن پودل که در سال ۱۹۵۵ میلادی بسیار مد روز بود، نوعی دامن دایره نه فراوان بود. در میانه سالهای ۱۹۶۰ میلادی، هییی ها و یا کودکان گل، پوشاک خود را با تکه دوزی می آراستندبسیاری از طراحان لباس از تکه دوزی برای کارهای خود استفاده می کردند: السا اسکی پارلی، فرانکو موسکنیو، جیانی ورساچه، باب مایکی و کریستیان فرانسين واث نمونه هایی در این باب هستند. طراحی های «کوس ون ون آکر» کاملا به کلاژ و تکه دوزی اختصاص داده شده است.

شما میتوانید در مرکز آموزش های بین المللی IHIM IRAN ، دوره جامع الگوسازی و دوخت را با موفقیت پشت سر گذاشته و در این حوزه فعالیت کنید.

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی