آموزش حضوری ارزدیجیتال شیراز

Rate this post

استخر نقدینگی ( liquidity pool) چیست؟

در سال های اخیر،حوزه دیفای و صرافی های غیرمتمرکز به شدت گسترش یافته است. این صرافی ها ماهیتا تفاوت های عمده ای با صرافی های متمرکزی مانند بایننس دارند. یکی از این تفاوت ها ،نحوه انجام معاملات در این صرافی ها است . آموزش حضوری ارزدیجیتال شیراز

صرافی متمرکز به عنوان واسطی بین خریدار و فروشنده ،یک سفارش خرید را با یک سفارش فروش تسویه می کند. اما در صرافی های غیرمتمرکز داستان کاملا متفاوت است.

استخر نقدینگی فضایی مجازی است که افرادمی توانند. با سپرده گذاری جفت ارزهای دلخواه خود در آن،نقدینگی لازم برای مبادلات توکن های خود را در استخرهای نقدینگی سپرده گذاری می کنند. اصطلاحا تامین کننده نقدینگی نامیده می شوند.

نحوه عملکرد استخرهای نقدینگی: آموزش حضوری ارزدیجیتال شیراز

در صرافی های غیرمتمرکز،کاربران به جای معامله مستقیم با یکدیگر. توکن ها خود را با توکن های موجود در استخرها مبادله کرده و قراردادهای هوشمند .،نقش واسطه میان کاربران و استخرهای نقدینگی را ایفا می کنند. هر بار که کاربران تبدیلی را انجام میدهند ،کارمزدی را برای آن پرداخت می کنند. که بخش زیادی از این کارمزد به عنوان مشوق مالی به تامین کنندگان نقدینگی اختصاص می یابد.

توکن های LP:

هر فرد می تواند با مشارکت در استخرهای نقدینگی و تامین نقدینگی یک جفت توکن به میزان برابر،در این فرآیند نقش ایفا کند. آموزش حضوری ارزدیجیتال شیراز

این افراد در ازای سپرده گذاری دارایی های خود در استخرهای نقدینگی ،توکن هی مخصوص استخرها را دریافت می کنند.

توکن های LP این امکان را ایجاد می کنند که افراددر هر زمان دلخواه،سپرده خود را پس گرفته و از این پلتفرم خارج کنند.

کاربرد توکن های LP: آموزش حضوری ارزدیجیتال شیراز

استفاده از توکن های LP،روش مناسبی برای توزیع درآمدها (کارمزد مبادلات). بین تامین کنندگان نقدینگی است. همچنین در برخی از صرافی های غیرمتمرکز این امکان وجود دارد که با قفل کردن توکن های  LP در استخرهای مختلف،سود بیشتری دریافت کرد.

 

مرکز آموزشهای بین المللی خانه صنعت، معدن ایرانیان

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

تلفن : 07136261436-07136292004-07136292005

فکس :07136261436

آدرس : ایران-فارس-شیراز-ستارخان-پلاک143

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی