دوره روشنایی و نورپردازی در شیراز-07136261436

Rate this post

8 ترفند نورپردازی که طراحان داخلی برای ایجاد فضا از آن استفاده می کنند. دوره روشنایی و نورپردازی در شیراز-07136261436

1. یک طرح روشنایی تهیه کنید. دوره روشنایی و نورپردازی در شیراز-07136261436

اگر از ابتدا شروع می کنید یا یک اتاق را دوباره دکور می کنید، یک طرح کوتاه یا نورپردازی کوچک ایجاد کنید که به موارد ضروری بپردازد. به این فکر کنید که چه فعالیت هایی در هر اتاق انجام می شود (غذا خوردن، استراحت کردن، کار کردن)، ویژگی های کلیدی اتاقی که می خواهید برجسته کنید و چه مرزهای معماری ممکن است لازم باشد در نظر بگیرید. قبل از عجله در تصمیم گیری های طراحی، سبک، مقیاس، خروجی و حتی دمای رنگ چراغ ها را در نظر بگیرید. برنامه ریزی زودهنگام باعث کاهش سردرد و تصمیم گیری های عجولانه در لحظه آخر می شود.

2. نورپردازی خود را لایه بندی کنید

برای ایجاد محیط و علاقه در یک اتاق، یک رویکرد لایه ای برای نورپردازی با منابع مختلف نور در سطوح مختلف در نظر بگیرید. از نورپردازی برای استفاده حداکثری از اندازه و شکل اتاق استفاده کنید – نورپردازی باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد، آویزهای کم آویزان توهم ارتفاع ایجاد می کنند و خوشه های نور باعث می شود اتاق های بزرگ راحت تر به نظر برسند.

3. مطمئن شوید که نورپردازی مفید است. دوره روشنایی و نورپردازی در شیراز-07136261436

در نظر بگیرید که در هر اتاقی که نور می تواند بر شما تأثیر بگذارد یا به شما کمک کند، چه وظایفی را انجام می دهید. پخت و پز نیاز به نور متمرکز بیشتری دارد، بنابراین ترکیبی از نورهای روشن و روشنایی در داخل کابینت ها و بالای اجاق گاز مفید است. برای مطالعه، نورپردازی انعطاف پذیر و جهت دار با هدف دور از شما بهتر است. اتاق های پودری به ترکیبی از نورهای کناری و نورهای پایین نیاز دارند. دیمرها به سرعت بهترین دوست جدید شما خواهند شد و راهی موثر و کارآمد برای تغییر سریع فضا و گرمای اتاق ارائه می کنند.

4. لامپ را با دقت انتخاب کنید

لامپ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید بیشتر از یک فکر قبلی باشند، وقتی متوجه شدید که منفجر شده‌اند، در سوپرمارکت‌ها می‌روند. شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

چقدر به فضای خود نیاز دارید (وات)

چه جوی را می‌خواهید به دست آورید (دمای رنگ، به عنوان مثال، دمای پایین‌تر شبیه نور شمع است، در حالی که دمای بالاتر بیشتر شبیه به آسمان آبی بیرون است)

آیا باید بهره وری انرژی در نظر گرفته شود (برای چراغ های پرکاربردتر)

آیا در تلاش برای ایجاد یک طرح یا بیانیه کانونی (با مقیاس، شکل یا رنگ) هستید؟

ناهارخوری

5. از نورافکن برای برجسته کردن موارد دلخواه خود استفاده کنید

از نورپردازی برای تمرکز ماهرانه (یا نه چندان نامحسوس) روی یک دیوار خاص، عنصر معماری یا دارایی کلید (مانند مبل چرم ماهاگونی یا صندلی راحتی بالدار) استفاده کنید. چراغ های دیواری که به طور متقارن در دو طرف آینه در بالای شومینه چیده شده اند، گرما، پیچیدگی و ظرافت را به اتاق می بخشند.دوره روشنایی و نورپردازی در شیراز-07136261436

6. کاری کنید که مهمانانتان احساس خوش آمد گویی کنند

نورافکن ها به خوبی در مرکز میز ناهار خوری قرار دارند تا افراد را به داخل بکشند.

7. راه را در شب روشن کنید.دوره روشنایی و نورپردازی در شیراز-07136261436

استراحت نیمه شب حمام با نور شدید بدتر می شود که با زدن سوئیچ باعث کوری موقت می شود. روی نورپردازی جهت دار سطح کف در راهروها، راه پله ها و حمام سرمایه گذاری کنید تا گرمای ظریف و راهنما ایجاد کنید.

تم، طرح‌های رنگی و پوشش‌های متریال را در سرتاسر خانه ثابت نگه دارید، مخصوصاً در مورد نور. بسیاری از سبک های مختلف در یک آرایه نامرتب در سراسر خانه می تواند برای چشم گیج کننده باشد و باعث ناراحتی شود. رنگ‌های خنثی و روشن‌تر فضا را باز می‌کنند و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهند، رنگ‌های بی‌نظیر (مثلاً از میان آباژورها) جذابیت را ایجاد می‌کنند، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر حسی از تجمل و آرامش می‌افزایند. آن را ساده و سازگار نگه دارید.

 

مرکز آموزشهای بین المللی خانه صنعت، معدن ایرانیان

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

تلفن : 07136261436-07136292004-07136292005

فکس :07136261436

آدرس : ایران-فارس-شیراز-ستارخان-پلاک143

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی