طراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

Rate this post

نکته 1: قبل از شروع سؤالات درست را از خود بپرسید

بدیهی است که دوختن لباس یک رویا است… اما تدارک مراسم عروسی اغلب کار و استرس زیادی است. بنابراین، حتی اگر واقعاً آن را می‌خواهید، سؤالات درستی از خود بپرسید تا وارد پروژه‌ای نشوید که می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود:طراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

چقدر زمان داری؟

چه نوع لباسی می خواهید؟

سطح دوخت شما چقدر است؟

چه کسی می تواند به شما کمک کند؟

اکنون زمان ارزیابی وضعیت و پاسخ صادقانه به این چند سوال است. بر این اساس، این سوال نهایی است که باید تصمیم بگیرید: با توجه به زمان و کمکی که دارید و نوع لباسی که دوست دارید، آیا سطح مهارت شما به شما اجازه دوخت این لباس را می دهد؟

 

نکته 2: ریسک های غیر ضروری را نپذیریدطراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

مهمتر از همه، در مورد توانایی خود برای انجام همه کارها به طور همزمان واقع بین باشید. عروسی نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری زیادی دارد. اگر قبلاً چیزهای زیادی را خودتان تهیه کرده اید: برای مثال، قبلاً دکوراسیون، گل ها، هدایای مهمانان و غیره را مدیریت کرده اید … آیا مطمئن هستید که می توانید لباس عروس خود را بدوزید؟

آنچه برای شما مهم است را ارزیابی کنید و موافقت کنید که برخی از آمادگی ها را برای تمرکز روی لباس محول کنید، اگر این چیزی است که برای شما مهم است. اگر اینطور نیست، بهتر است از دوخت لباس خود صرف نظر کنید وگرنه به همه اهداف خود نخواهید رسید.طراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

چرا کمی جاه طلب نباشیم؟ شما به خوبی می توانید اکسسوری را که در روز D می پوشید بدوزید: به عنوان مثال، یک سرپوش، یک سرشانه یا بولرو. همچنین می‌توانید با انجام پروژه‌های جاه‌طلبانه و زمان‌برتر، دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید: کراوات یا پیراهن برای داماد یا حتی لباس‌های راهپیمایی، اگر یکی دارید. این راه حل میانی به شما این امکان را می دهد که بدون اضافه کردن کار زیاد، خود را وقف تمام آماده سازی های خود کنید (دوخت هنوز هم باید لذت بخش باشد!).

 

نکته 3: کمک بگیرید یا همراه باشیدطراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

هر اتفاقی بیفتد، با سوالات و مشکلات خود تنها نمانید. دریافت کمک یا همراهی را در نظر بگیرید.

آیا یکی از دوستانتان، مادرتان، مادربزرگتان (فهرست غیر جامع) مهارت خیاطی دارند؟ از درخواست آن دریغ نکنید: داشتن یک نظر بیرونی راحت تر است و می تواند ایده هایی برای شما به ارمغان بیاورد.

یک امکان دیگر، چرا چند درس برای ایجاد این لباس بسیار خاص به شما کمک نمی کند؟ شما قادر خواهید بود از نظارت اطمینان بخش بهره مند شوید که به شما امکان می دهد در طول تحقق تصمیمات درست را بگیرید. باز هم، تا آنجا که ممکن است پیش بینی کنید: مسلماً این بهترین راه برای جلوگیری از عجله لحظه آخری است.

 

نکته 4: مدل و پارچه را انتخاب کنید

بسته به زمانی که در اختیار دارید و سطح خود، سعی کنید مدل لباس را واقع بینانه تنظیم کنید. مثل همیشه، موضوع سازش است!طراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

الگوهای موجود در بازار را در نظر بگیرید بدون اینکه خود را فقط به الگوهای لباس عروس محدود کنید: برخی از الگوهای لباس شب کاملاً قابل تطبیق هستند.

در اینجا چند نمونه کلاسیک در میان الگوهای تجاری وجود دارد که می توان از آنها برای ساخت لباس عروس استفاده کرد یا تطبیق داد.

در مورد انتخاب پارچه، بسته به تصور شما، امکانات متعدد است. درست است که برای این نوع لباس اغلب مجاز است با موادی که هر روز دوخته می شوند کمی نجیب تر کار کنند. بنابراین، خودتان را خوشحال کنید: توری، ابریشم، توری، ارگانزا… اما همه چیز به طور واضح به بودجه شما بستگی دارد.طراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

اگر سازگار است، Stragier

بدیهی است که فروشگاه از نظر پارچه های لباس عروس مرجع است: شما مقدار باورنکردنی پارچه را در آنجا خواهید یافت و اگر بتوانید سفر به فروشگاه را به یاد ماندنی تر کنید!

در هر صورت مخصوصاً اگر از طریق اینترنت سفارش می دهید نمونه بخواهید. این به شما این امکان را می دهد که انتخاب خود را بی سر و صدا انجام دهید.

 

نکته 5: آزمایش کنیدطراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید: احتمالاً قبل از اینکه به نتیجه نهایی برسید، باید چندین موسلین درست کنید.

اولین موسلین به شما امکان می دهد اندازه و شکل مدل را تأیید کنید. ثانیاً توصیه می‌شود که از پارچه‌های کم‌رنگ و با رفتاری مشابه پارچه‌های لباستان، موسلین درست کنید. شما قادر خواهید بود پاییز، شکل، روان بودن… به طور خلاصه، جذابیت مدل خود را تأیید کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید تا لباس به خوبی با آنچه تصور می کنید مطابقت داشته باشد.

 

نکته 6: مراقب لکه ها باشیدطراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

معمولا پارچه ها به رنگ روشن و بیشتر به رنگ سفید هستند. هنگام استفاده از این پارچه ها (اغلب بسیار گران قیمت) به خصوص مراقب باشید تا از لکه دار شدن آنها جلوگیری کنید.

دست های خود را به طور منظم بشویید (نه، این حرکات مانعی نیستند…) زیرا تعریق می تواند آثاری از خود به جای بگذارد. هنگام امتحان کردن، وقتی انگشتان خود را با سنجاق یا آرایش می‌خراشید، مراقب باشید: می‌توانید به سرعت با لکه‌هایی که تمیز کردن آنها دشوار است، کار خود را کثیف کنید.

به یاد داشته باشید که روی یک میز تمیز کار کنید که بتوانید به طور مرتب آن را تمیز کنید تا از رسوب گرد و غبار یا موهای گربه / سگ روی پارچه های گرانبهای خود جلوگیری کنید.

 

نکته 7 از پایان بندی ها غافل نشوید

به یاد داشته باشید که باید کمی هم زدن انجام دهید. این اغلب مرحله‌ای است که واقعاً آن را دوست ندارید و بدشانسی است، زیرا معمولاً دوخت سجاف روی لباس‌های عروس زمان زیادی می‌برد. در واقع، اغلب پارچه‌های شکننده مانند موسلین و به‌ویژه لباس‌های عروس سایز بسیار بزرگ‌تری نسبت به لباس‌های معمولی دارند. این به حیاط ها و متری ها از سجاف تبدیل می شود که اغلب در ضخامت های مختلف دوخته می شوند … و به همین ترتیب اگر یک روبند یا یک قطار اضافه کرده اید (در انتخاب مدل خود به آن فکر کنید …).طراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

این مراحل می تواند کاملا خسته کننده و بسیار وقت گیر باشد زیرا با پارچه های ظریف ممکن است مجبور شوید آنها را با دست انجام دهید.

فراموش نکنید که زمان کافی را قبل از تاریخ سرنوشت ساز در نظر بگیرید تا کار خود را با جریمه یک شب بی خوابی در روز قبل از D-Day تمام کنید…

اینجا هستیم! اگر با همه اینها باز هم می خواهید لباس عروس خود را بدوزید به این دلیل است که انگیزه زیادی دارید.

من وارد ساخت لباس عروسم نشدم. عروسی مذهبی با عروسی مدنی یکی نبود، برای همین لباسم را برای مراسم مدنی دوختم. من به سادگی یک بولرو توری کوچک برای همراهی لباس عروسی مذهبی درست کردم. برای این 2 دستاورد، دوره هایی را برای همراهی گذرانده بودم. این قبلاً یک منبع غرور بزرگ بود و برای من یک سرمایه گذاری معقول لازم داشت.طراحی و دوخت لباس عروس-07136261436

 

 

 

مرکز آموزشهای بین المللی خانه صنعت، معدن ایرانیان

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

تلفن : 07136261436-07136292004-07136292005

فکس :07136261436

آدرس : ایران-فارس-شیراز-ستارخان-پلاک143

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی