نورپردازی در طراحی داخلی-07136261436

Rate this post

   5 اصل طراحی نورپردازی داخلی

نور اساسا به جو فضا و ایجاد زیبایی شناسی منحصر به فرد برند شما کمک می کند. این نورپردازی است که بر تجربه مشتری شما تأثیر می گذارد و به طراحی هتل شما اهمیت می دهد. بنابراین، آگاهی از 5 روش اصلی طراحی نور برای هتل ها به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه مشاوران نورپردازی مناسب ترین فضا را برای فضای شما ایجاد می کنند. نورپردازی در طراحی داخلی-07136261436

دمای رنگ فضای خود را در نظر بگیرید (CCT)

هنگام خرید یک مجموعه نورپردازی، دمای رنگ مهمترین معیاری است که باید در نظر بگیرید. این با عملکرد فضا و فضایی که می خواهید ایجاد کنید تعیین می شود. سه محدوده متداول وجود دارد:

الف) نور گرم

ب) نور سفید ملایم

ج) نور روز نورپردازی در طراحی داخلی-07136261436

برای اتاق ها، برای ایجاد فضایی راحت و خواب آلود، توصیه می شود از دمای رنگ پایین همراه با نور گرم استفاده کنید. مناطق معمولی باید از دمای نور سرد روشن استفاده کنند که نور روز در نظر گرفته می شود. از مخلوط کردن دمای رنگ های مختلف در یک فضا خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است سردرگمی بصری ایجاد کنید.

از بیش از 3 منبع روشنایی اطمینان حاصل کنید نورپردازی در طراحی داخلی-07136261436

در واقع استفاده از منبع نور یکنواخت در فضای خود توصیه نمی شود. به عنوان مثال، دو لوله فلورسنت نور سفید در سقف، سایه های بیش از حد در داخل خانه ایجاد می کند که ممکن است فضای شما سفت و کسل کننده به نظر برسد.

برای تولید لایه های منبع نور در داخل اتاق، حداقل باید سه نوع روشنایی اولیه وجود داشته باشد: نور محیطی، نورپردازی وظیفه و روشنایی تزئینی. یک طراحی روشنایی کارآمد در اتاق خواب هتل شما می تواند از لوله های فلورسنت بالای سر (بخشی از نور محیط) و لامپ های مطالعه متحرک روی میزهای خواب (بخشی از روشنایی کار) تشکیل شده باشد. علاوه بر این، عناصر زیبایی شناختی نور برای کمک به ویژگی ها و تصویر هتل شما با نصب راه حل های نورپردازی خلاقانه که جذابیت فضای شما را افزایش می دهد، گنجانده شده است.

هدف فضای خود را پیدا کنید و تمرکز بصری ایجاد کنید نورپردازی در طراحی داخلی-07136261436

تصمیم گیری در مورد فوکوس بصری به شما کمک می کند تا بیشتر نور را در فضای خود ادغام کنید. به عنوان مثال، هنگامی که مشتریان به سفر سلطنتی خود رضایت دادند، ممکن است بخواهید از رستوران و سالن های شما بازدید کنند. طراحی نور مناسب می تواند به راهنمایی مشتریان شما به سمت امکانات شما کمک کند. هنگامی که در داخل قرار می گیرید، نورپردازی متمرکز روی میزها یا بوفه، قدردانی بازدیدکنندگان از ارائه غذا را تضمین می کند. تمرکز کلیدی یک علاقه کلیدی را تضمین می کند و بنابراین یک دعوت نامه با طراحی خوب برای فضای شما.

از تابش خیره کننده از طریق نور غیر مستقیم اجتناب کنید نورپردازی در طراحی داخلی-07136261436

تابش خیره کننده یک ناراحتی بصری است که توسط روشنایی کنترل نشده، بیش از حد و کنتراست شدید ایجاد می شود. بهتر است با استفاده از نور غیر مستقیم در جایی که منبع نور پنهان است از تابش خیره کننده جلوگیری شود. به این ترتیب، ما به راحتی تابش خیره کننده را از بین می بریم و اطمینان حاصل می کنیم که نور از طریق انعکاس روی سقف یا دیوار در فضای شما پخش می شود. بسیاری از هتل ها به نورپردازی سقفی اهمیت می دهند که ظاهری لوکس و آرام به اتاق خواب می بخشد.

از دیمرها به درستی استفاده کنید نورپردازی در طراحی داخلی-07136261436

برای افزایش انعطاف پذیری نور موجود در فضای شما، طراحان نورپردازی چراغ های کم نور را راه اندازی می کنند. از چراغ های کم نور می توان برای ایجاد محیط های مختلف متناسب با بخش های روز استفاده کرد. به عنوان مثال، راهرو شما به اتاق خواب مشتریان می تواند در طول روز روشن تر باشد اما در شب زمانی که آنها آماده استراحت هستند کم نور می شود. همچنین می‌تواند در مواقع لزوم بخشی از فضا را برجسته کند، به عنوان مثال، در حین ارائه در فعالیت سالن شما یا در سالن رقص که بازدیدکنندگان در زمین رقص حضور دارند. نورپردازی کم‌نور به شما کمک می‌کند تا فضایی متناسب با فضای خود ایجاد کنید که بر تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان تأکید می‌کند.

نتیجه

مشاوران نورپردازی سطح بالا مانند استودیوی طراحی نور پایه، با ایجاد فضایی که بالاتر از رقبای شما برجسته است، زندگی هتل‌ها و استراحتگاه‌های شما را آسان‌تر می‌کنند. با Baseline تماس بگیرید تا امکانات شما معتبرتر، سرسبزتر و راحت تر به نظر برسد. کارشناسان نورپردازی پیشنهاد دقیق هزینه روشنایی را برای پروژه های آینده شما ارائه می دهند.

 

مرکز آموزشهای بین المللی خانه صنعت، معدن ایرانیان

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

تلفن : 07136261436-07136292004-07136292005

فکس :07136261436

آدرس : ایران-فارس-شیراز-ستارخان-پلاک143

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی