کلاس رزین در شیراز

Rate this post

قالب سازی کارهای چوب و رزین:

برای درست کردن قالب میزهای چوب و رزین از ام دی اف، هایگلس، پلکسی، تلق می توان استفاده کرد. کلاس رزین در شیراز

ام دی اف:

ام دی اف هایی که برای ساخت دیواره و کف میزهای چوب و رزین استفاده می شوند. حتما باید ملامینه یا اصطلاحا روکش دار باشند و نباید طراح دار باشند و ترجیحا از ام دی اف رنگ سفید برای قالب سازی استفاده شود زیرا رنگ رزین،حرکت رزین مخصوصا برای اجرای تکنیک های خاص قابل دیدن باشد.

بهترین نوع قالبی که توصیه می شود از جنس ام دی اف هست زیرا ام دی اف نسبت به سایر قالب ها مزایایی دارد.از جمله ارزان بودن،در دسترس بودن،استحکام بالایی که ام دی اف دارد و مقاومت دیواره های قالب را زیاد میکند. و باعث میشود قالب ،قدرت تحمل وزن بالای رزین را .(در میزهای بزرگ چوب و رزین) داشته باشد و خم نشود. کلاس رزین در شیراز

همچنین ام دی اف تبادل حرارتی کمی با محیط اطراف خود دارد و چون فرآیند پخت رزین واکنشی گرماده می باشد. و در ایجاد بعضی تکنیک ها که زمان ژل تایم اهمیت دارد خیلی مهم است که قالب با فضای اطراف خود تبادل حرارتی نداشته باشد.

قالب های ام دی اف بهتر است از جنس هایگلس (روکش دار) باشند. مخصوصا کف قالب چون چسبندگی کمتری با رزین دارند و جدا کردن رزین از آنها به راحتی امکان پذیر می باشد. کلاس رزین در شیراز

برای اتصال دیواره ها روی کفه قالب از گونیا استفاده شود تا زاویه ها دقیق علامت گذاری شوند. و سپس دیواره ها را با چسب 321 روی کفه قالب قرار می دهیم و بعد از خشک شدن با چسب آکواریوم از بیرون دیواره،عایق بندی انجام می شود. تا از نفوذ رزین به بیرون کار جلوگیری شود.

قبل از اینکه رزین را در قالب موردنظر بریزیم جهت سهولت در جداسازی رزین از قالب از واکس جدا کننده یا اسپری جدا کننده آبی یا سبز استفاده می شود.

کلاس رزین در شیراز

گاهی اوقات استفاده مجدد از قالب در کارهای چوب و رزین باعث پایین آمدن کیفیت کار می شود.

برای ساخت قالب موردنظر با توجه به ابعاد میز،اندازه کف قالب را تعیین میکنیم و دیواره های قالب را می سازیم.دیواره ها را حداقل 3 تا 4 سانتیمتر بلندتر از ارتفاع میز در نظر میگیریم. و ترجیحا نباید رزین به لبه قالب برسد چون باعث کاهش کیفیت کار و منحنی شدن گوشه های کار می شود. و در هنگام سمباده زنی و پولیش مشکل به وجود می آورد. بعد از درست کردن قالب میز نوبت درست کردن میز چوب و رزین میرسد که در مقاله بعدی به آن می پردازیم.

مرکز آموزشهای بین المللی خانه صنعت، معدن ایرانیان

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

تلفن : 07136261436-07136292004-07136292005

فکس :07136261436

آدرس : ایران-فارس-شیراز-ستارخان-پلاک143

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی