آموزش تربیت مدرس شیراز

Rate this post

کارکردهای پارچه آموزش تربیت مدرس شیراز

در طبقه بندی پارچه ها به لحاظ موقعیت می توان موارد زیر را بر شمرد: آموزش تربیت مدرس شیراز

 پارچه های مناسب لباس مهمانی:

حریر، ارگانزا، ژرژت، ساتن، تافته، زربفت، تور، دانتل، گیپور و مانند اینها.

 پارچه های مناسب لباس کار: آموزش تربیت مدرس شیراز

جین، کتان، مخمل کبریتی، پشمی، انواع گاباردین نخی و جز اینها. پارچه های مناسب لباس منزل: نخی ساده و گلدار، تریکو و پارچه هایی از این دست.

پارچه های مناسب لباس زیر:

نخی ساده و گلدار، ریون، تریکو و مانند اینها. آموزش تربیت مدرس شیراز

هر کدام از این گروهها بر مبنای سن و سال فرد و حتی ویژگیهای خاص فضای مهمانی، کار یا منزل شامل زیر مجموعه های دیگری نیز می شوند.

مدل و طرح لباس در موقعیتهای مختلف و متناسب با شرایط و ویژگی های پارچه تغییر می کند. به عنوان مثال، پارچه انتخابی طرح و مدل لباس در مهمانی های رسمی با مهمانی غیر رسمی کاملا متفاوت است. و استفاده از پارچه در لباس های مهمانی عصر با مهمانی های خاص، مثلا عروسیها متفاوت است.| آموزش تربیت مدرس شیراز

در مواقع مختلف از جمله شرکت در مهمانی ها در مقایسه با محیط های کار نیاز به فعالیت بدنی چندانی نیست اما در هنگام کار و فعالیت یا حضور در منزل به لباس هایی متناسب با شرایط نیاز است. معمولا پارچه لباسهای مهمانی، پارچه هایی ظریف و لطیف اند که مقاومت بسیار زیادی در برابر فشار و کشیدگی و شرایط خاص ندارند، در حالی که لباسهای کار کاملا متفاوت با لباس های مهمانی می باشند.

در این نوع لباسها دوام، استحکام، قابلیت شست و شوی زیاد و موارد مشابه دیگر اهمیت دارند. آموزش تربیت مدرس شیراز

در طراحی لباس مشاغل (که بر حسب نوع شغل و پیشه بسیار خاص و متفاوت است) عوامل دیگری هم تاثیر گذارند. مثلا، در بعضی از مشاغل به دلیل ویژگیهای خاص شغلی از جمله نیروهای انتظامی و پلیس و تعداد زیاد پرسنل شاغل این رده از سازمان ها، کارخانه های خاصی هستند که مسئولیت تولید پارچه و یا دوخت لباس و ملزومات مرتبط با آنها را متناسب با نیازهای شغلی آن سازمان بر عهده دارند.

طراحان پارچه با توجه به احساس نیاز این گونه مشاغل، پارچه هایی را طراحی می کنند که استحکام لازم برای فعالیت های خاص این نیروها را داشته باشد. و در عین حال جلوه های زیبای بصری و وجوه ظاهری آنها متناسب با این مشاغل باشد. از جمله تنوع شکل و رنگ با توجه به مکان استقرار نیروهای نظامی در کوه، دشت، یا بیابان و قابلیت استتار.

در این میان، طراحان لباس نیز با توجه به نیازها و ویژگیهای خاص این دسته از مشاغل و همچنین پتانسیل های موجود در پارچه ها، مدل هایی را طراحی می کنند که تا حد امکان راحتی بیشتری را برای این دسته از شاغلین به ارمغان آورد. مسلما طراحی لباس برای این دسته از مشاغل باید متناسب با نیاز و کارکرد ویژه آنها انجام شود. آموزش تربیت مدرس شیراز

از دیگر موارد قابل اشاره در حوزه های شغلی، پارچه های لباس مشاغل بیمارستانی، پزشکان، پرستاران و افراد دیگری است. که در حرفه های مختلف مشغول به فعالیت می باشند با کمی دقت و توجه در این مشاغل، راهکارهایی را در طراحی مشخص خواهیم کرد. بهتر است به دلیل وجود محیط آلوده، رنگ پارچه ها روشن و در طراحی لباس از فناوری های جدید از جمله نانو استفاده شود.

در طراحی لباس، با توجه به شرایط خاص این دسته از مشاغل، مدل ها، طرح ها و برش هایی را باید لحاظ کرد. که علاوه بر رعایت سادگی، زیبایی و جذابیت خاصی نیز داشته باشد. در عین حال به لحاظ رنگی آرام بخش نیز باشد. آموزش تربیت مدرس شیراز

در طراحی لباس منزل راحتی لباس مهم است. به دلیل تماس بیشتر و طولانی تر این پارچه ها با بدن، لازم است جنس پارچه نرم و لطیف باشد. و در عین حال مدل، چینها، پیلیها و برش ها به گونه ای طراحی شوند تا افراد با پوشیدن این لباس ها احساس آرامش کند.

هر یک از این گروه لباس ها زیرمجموعه دیگری هم دارند و توجه به آنها دارای اهمیت است. سن و سال افراد در انتخاب پارچه تاثیر گذار است. مثلا لباس کودکان با افراد بزرگسال، چه مرد و چه زن، از لحاظ جنس، بافت، طرح و نقش متفاوت است.

به دلیل ویژگی های جسمی و روحی نوزادن و تاثیر پذیری آنها از رنگ. معمولا برای آنان از رنگ های ملایم در رنگ مایه های آبی روشن، سبز روشن، لیمویی روشن، صورتی روشن استفاده میشود. آموزش تربیت مدرس شیراز

نقش لباس های کودکان عموما کودکانه و با طرح های ملایم، انتزاعی و ویژه این گروه سنی انتخاب می شود.

آموزش تربیت مدرس شیراز

اگر به رشته طراحی لباس و تدریس علاقه مند هستید، ما (مرکز آموزش های بین المللی IHIM IRAN) به شما دوره جامع تربیت مدرس را پیشنهاد میدهیم . دیگر مقالات مشابه را نیز مطالعه کنید. دوره تربیت مدرس طراحی لباس (IHIM14002/1) طراحی لباس عروس در شیراز آموزش طراحی لباس صنعت و معدن شیراز دوره الگوسازی و دوخت شیراز

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی