طراحی لباس آنلاین

Rate this post

چگونگی تأثیر رنگ‌ها

رنگ‌ها در همه‌ی عالم نفوذ دارند و تمامی‌ ‌فرهنگ‌ها متأثر از آن هستند. رنگ‌ها را همه‌جا در طبیعت اطراف خود می‌بینیم. در آبی آسمان ،  در زردی آفتاب و در سبزی چمن. رنگ‌ها را از پرتوی خورشید می‌گیریم و طیف کاملی از آن‌ها را ازطریق چشم و پوست و حتی با تنفس جذب می‌کنیم. ارتعاشات شفابخش آ‌ن‌ها به عملکرد عادی و نرمال بدن کمک می‌کنند. طراحی لباس آنلاین

رنگ‌ها در اعماق وجودمان و بر ذهن و عواطفمان نفوذ می‌کنند و با دگرگونی تعادل آن از سلامت ذهن و عواطف گرفته تا روح و روان ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

در فرهنگ‌های کهن جهان نیز رنگ‌ها نقش حائز اهمیتی ایفا کرده‌اند. انسان‌های ماقبل تاریخ تصاویر بسیار ابتدایی خود را با استفاده از رنگ‌های اولیه‌ی تهیه شده از خاک بر روی دیوار غارها نقاشی می‌کردند. مصریان باستان پالت رنگ‌های اصلی را در نقاشی‌های مقبره‌های خود به‌کار برده‌اند. طراحی لباس آنلاین

رنگ‌ها در ادیان مختلف نمایانگر مفاهیم خاصی هستند. در برخی ادیان مراسم ازدواج را با پوشیدن لباس سفید که نشانه‌ی پاکی است، برگزار می‌کنند. در برخی کشورها مانند چین، رنگ قرمز برای مراسم ازدواج، خوش‌یمن است.

منشاء و نماد رنگ‌ها طراحی لباس آنلاین

از زمان‌های قدیم، رنگ و نور همواره برای زندگی انسان حائز اهمیت بوده‌اند. با وجود این‌که انسان‌های نخستین تصورات ضعیفی از رنگ داشتند، ولی به اهمیت آن پی برده بودند. نخستین نقاشی‌های غارها بسیار ناشیانه و با استفاده از مواد رنگی موجود در کف غارها؛ یعنی گِل اخرایی زرد و قرمز و منگنز سیاه با دست کشیده شده‌اند. گاهی کریستال‌های طبیعی درون دیوار غارها رنگ سفید را به نقاشی‌ها اضافه کرده است.

از سه‌هزار سال قبل از میلاد خط هیروگلیف یا خطوط تصویری با به‌کار بردن پالت محدودی از رنگ‌ها برای کشیدن نقاشی‌های نقادی مقبره‌های مصر باستان استفاده ‌شده است. طراحی لباس آنلاین

در قرون وسطی (قرن پنجم بعد از میلاد تا آغاز دوران رنسانس در قرن چهاردهم) استفاده از رنگ‌ها بسیار پیشرفته‌تر و پرمایه‌تر و در قلعه‌ها و قصرها به نمایش گذاشته ‌شد. در این دوره، مواد رنگی توسط صباغان (رنگرزها) ساخته می‌شد.

اگر به رشته طراحی لباس یا الگوسازی و دوخت علاقه مند هستید ، در دوره های جامع ما (مرکز آموزش های بین المللی IHIM IRAN)، شرکت کرده و مدرک معتبر و قابل ترجمه از ما دریافت نمایید.

همچنین در صورت تمایل از دیگر مقالات طراحی لباس و دوخت در سایت دیدن فرمایید ، و نمونه کار دانشپذیران را در اینستاگرام ما دنبال کنید.

طراحی لباس آنلاین

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی