آموزش الگوسازی و دوخت

Rate this post

آشنایی با جنس پارچه و تاثیرات آن روی اندام

امروزه پارچه های گوناگون با اسامی مختلف در بازار موجود می باشد. آشنایی با زیردست وافت پارچه، جنس پارچه و الیاف تشکیل دهنده و نحوه تکمیل آن، برای طراح لباس الزامی است. می توان با مطالعه کتب تخصصی در این زمینه به پاره ای از اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا نمود، ولی در این مجال جنس پارچه از نظر بصری بررسی خواهد شد و بیشتر حالت، زیر دست و ظاهر پارچه مد نظر است. آموزش الگوسازی و دوخت آموزشگاه خیاطی

پارچه ها را از نظر ظاهر می توان به گروه های زیر دسته بندی نمود:

نرم و خشن آموزشگاه خیاطی

پارچه های نرم با افت مناسب اثر چاق کنندگی نداشته، ولی پارچه های زبر و خشن بر خشونت فرد دلالت کرده و فرد را چاق و خشن نشان می دهد.

کلفت و نازک آموزش الگوسازی و دوخت

پارچه های کلفت به میزان ضخامت خود به حجم بدن می افزایند، لذا پارچه های خیلی کلفت برای افراد چاق و یا خیلی لاغر مناسب نیستند. علت مناسب نبودن آن برای افراد خیلی لاغر آن است که با تضاد خود نسبت به اندام فرد، لاغری او را بیشتر نشان می دهد. پارچه های نازک به حجم بدن اضافه نمی کنند.

براق و مات

پارچه های براق مانند ساتن، تافته، لمه و … دافع نور هستند، بنابر این، فرد را چاق نشان می دهند و برعکس در پارچه های مات که جاذب نور هستند مانند انواع کرپ ها، فرد الاغرتر به نظر می رسد. پارچه هایی که هم دافع و هم جاذب نور هستند مانند مخمل ها، به علت ایجاد تاریک و روشن در پارچه، تاثیر چاق کنندگی دارند. البته ظرافت و نوع برق مخمل ها باید در نظر گرفته شود. پارچه های پر زرق و برق مانند دیسکو، بسیار جلب توجه کرده و فرد را چاق می کنند. آموزش الگوسازی و دوخت

بدن نما آموزشگاه خیاطی

این نوع پارچه ها مانندتور، حریر، گیپور و … فرم واقعی بدن را نشان میدهند. البته باید در نظر داشت که افراد چاق یا درشت از تورو حریربا آستر به علت ظرافت و افت مناسب پارچه به راحتی می توانند استفاده کنند. هر قدر پارچه کلفت تر باشد مانند دانتل و گیپور، شکل واقعی بدن کمتر دیده می شود و پوشانندگی دارد، ولی اندازه گل، رنگ و حجم گیپور در چاق کنندگی فرد تاثیر مختلفی دارد. مثلا گیپورهای درشت بافت چاق کنندگی بیشتری نسبت به ریز بافت دارند.

لخت و آهاردار آموزش الگوسازی و دوخت

پارچه های لخت ( مانند انواع ژرسه) در صورتی که به اندام بچسبند، حجم بدن را نشان می دهند. اگر لختی همراه با افت و سنگینی باشد، مانند کرپ ها، تاثیر لاغر نمایی پیدا می نمایند. پارچه های آهار دار اندام را درشت و خشن نشان میدهند.

ریز بافت و درشت بافت

هر قدر بافت پارچه ریز تر باشد تاثیر چاق نمایی کمتری خواهد داشت و برعکس به هر اندازه بافت پارچه درشت گردد بر خشونت و درشتی فرد می افزاید. آموزشگاه خیاطی

چسبان

به طور کلی پارچه های چسبان ایرادات بدن را نمایان می سازد و ترجیحا برای اندام متناسب، کاربرد دارد.

پرز دار آموزش الگوسازی و دوخت

این گونه پارچه ها به علت وجود پرز روی آنان اثر چاق کنندگی دارند، هرقدر مقدار پرزها روی پارچه بیشتر شود تاثیر چاق کنندگی آن نیز افزایش می یابد.

دوره الگوسازی و دوخت

مرکز آموزشهای بین المللی خانه صنعت، معدن ایرانیان

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

تلفن : 07136261436-07136292004-07136292005

فکس :07136261436

آدرس : ایران-فارس-شیراز-ستارخان-پلاک143

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی