آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

Rate this post

برنامه نویسی چیست؟ آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

برنامه‌ نویسی رایانه‌ای، فرآیند طراحی و ساخت یک برنامه رایانه‌ای قابل اجرا، برای انجام یک نتیجه محاسباتی خاص یا انجام یک کار خاص است. آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

برنامه نویسی یک روش حل مسئله به کمک کامپیوتراست، شامل کارهایی مانند: تجزیه و تحلیل، تولید الگوریتم ها، نمایه سازی دقت الگوریتم ها و مصرف منابع، و پیاده سازی الگوریتم ها در یک زبان برنامه نویسی است (که معمولاً به آن کدگذاری می گویند)

ما با برنامه نویسی، به کامپیوتر دستوراتی برای اجرامی دهیم ، که این دستورات در قالب کد به کامپیوتر داده می شود.

کد منبع یک برنامه است، که مستقیماً توسط واحد پردازش مرکزی (مغز کامپیوتر) اجرا می‌شود، و به یک یا چند زبان نوشته می‌شود که برای برنامه‌نویسان قابل درک است. آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

بعد از مرحله پردازش ، کامپیوتر خروجی کار را به کاربر نمایش می دهد. آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

هدف

هدف از برنامه نویسی یافتن دنباله ای از دستورالعمل ها است ،که به عملکرد یک کار (که می تواند به پیچیدگی یک سیستم عامل باشد) در یک رایانه منجر می شود ،و اغلب برای حل یک مشکل خاص، انجام می گردد.

برای درک بهتر باید بگویم که کامپیوتر به اندازه ای باهوش نیست که زبان ما انسان ها را به طور مستقیم متوجه شود و فقط قادر به فهم زبان خود (به صورت کد های 0 و1) است ، که اصطلاحا به آن باینری می گویند. آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

پس برای صحبت با کامپوتر لازم است ، که شما یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کرده ، و دستورات خود را در قالب این زبان به کامپیوتر اعمال کنید ،تا کامپیوتر بتواند دستورات را پردازش کرده(به صورت کد های باینری) و به اجرا درآورد.

برنامه نویس کیست؟ آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

برنامه نویسان کامپیوتر کسانی هستند که نرم افزار کامپیوتری می نویسند، و مشاغل آنها معمولاً شامل موارد زیر است:

1) نمونه سازی

2)کد نویسی

 3)اشکال زدایی

4) مستندات آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

 5)ادغام

 6)نگهداری

 7)تجزیه و تحلیل نیازمندی ها

 8)معماری نرم افزار

9)تست نرم افزار

10)مشخصات

 اگرچه برنامه نویسی در رسانه ها به عنوان یک موضوع ریاضی ارائه شده است، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که برنامه نویسان خوب مهارت های قوی در زبان های طبیعی انسانی دارند ،و یادگیری کدنویسی مشابه یادگیری یک زبان خارجی است.

زبان های برنامه نویسی: آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

باید بگویم که ، زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که از سبک های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می کنند.

انتخاب زبان مورد استفاده به ملاحظات زیادی بستگی دارد،(خط شغلی مورد نظر، مناسب بودن برای انجام وظیفه،

در دسترس بودن بسته های شخص ثالث، یا ترجیحات فردی) که در حالت ایده آل، زبان برنامه نویسی که برای کار مورد نظر

مناسب است، انتخاب می شود. آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

منظور از حالت ایده آل چیست؟شما باید برنامه نویسان و حامیان کافی برای آن زبان و پروژه مورد نظر را پیدا کنید، و از در دسترس بودن کامپایلرها برای آن زبان مطمئن شوید ، و کارایی برنامه های نوشته شده در یک زبان خاص و نحوه ی اجرای آنها را مد نظر بگیرید.

زبان ها یک طیف تقریبی از “سطح پایین” تا “سطح بالا” را تشکیل می دهند.  زبان‌های «سطح پایین» معمولاً ماشین‌گراتر(بدان معنا که ،به زبان ماشین یا همان کدهای باینری نزدیک ترند) ،هستند و سریع‌تر اجرا می‌شوند،در حالی که زبان‌های «سطح بالا» انتزاعی‌تر و آسان‌تر برای استفاده هستند(به زبان انسان نزدیک ترند)، اما با سرعت کمتری اجرا می‌شوند.

معمولا کدنویسی در زبان های “سطح بالا” آسان تر از زبان های “سطح پایین” است. آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

آموزشگاه برنامه نویسی در شیراز

در آخر

حال ممکن است به این فکر کنید که با چه زبانی شروع به برنامه نویسی کنید؟ ، یا چه زبانی برای شما مناسب است و می خواهید در راستای کدام حرفه و به چه منظوری کد بزنید؟ به طور کل هدف شما چیست و می خواهید چه کاره شوید؟ موقعیت های شغلی شما دراین زمینه چیست؟ آیا به برنامه نویسی علاقه دارید؟ اگر جواب مثبت است ، به کدام زبان باید برنامه بنویسید؟ به لینک مراجعه کنید.

اینجا در ،آموزشگاه بین المللیIHIM IRAN ،ما شما را راهنمایی می کنیم تا پاسخ تمامی سولات خود را دریافت کنید، و بتوانید در راستای هدف خود قدم برداشته و آینده شغلی و تحصیلی خود را رقم بزنید. shirazihim.com

مرکز آموزشهای بین المللی IHIM IRAN

ارسال پیام

ساعت کار

از شنبه تا پنج شنبه 8.30 صبح الی 8.30 شب.

اطلاعات تماس:

شعبه شیراز:

تلفن :07136267240

تلفن :07136267240

فکس :07136267240

آدرس : شیراز-قدوسی شرقی-حدفاصل کوچه 8 و 10 -ساختمان IHIM IRAN

پست الکترونیک:info@shirazihim.com

شبکه های اجتماعی